زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های آزاد
نوشته شده توسط : sevda

معمولا امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد بر اساس تقویم آموزشی تعیین شده از سوی واحد های دانشگا هی و به صورت حضوری انجام می شود . بدلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی دانشگاه های آزاد زمان و نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد نیز تغییر کرده است .

 


تمامی دانشگاه های آزاد کشور انتهای هر ترم تحصیلی ، در بازه زمانی مشخص امتحانات پایان ترم دانشجویان مقاطع مختلف را برگزار می کنند . معمولا تقویم زمان برگزاری امتحانات واحد های ارائه شده هر مقطع و رشته ، از سوی واحد آموزش هر دانشگاه تعیین و به دانشجویان ابلاغ می شود .

با توجه به اینکه از اوایل نیمسال دوم تحصیلی سال 98 ، دانشگاه های آزاد بدلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند زمان برگزاری و هم چنین شیوه برگزاری امتحانات برای دانشجویان و واحد های مجری به صورت مبهم باقی مانده و تابع تصمیمات سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد و ستاد ملی مبارزه با کرونا می باشد . از این رو در ادامه این مقاله برای اطلاع رسانی به دانشجویان ، زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های آزاد را برای نیمسال 98 - 99 ارئه داده ایم .

زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه آزاد

دانشگاه های آزاد نیز به دنبال تعطیلی واحد ها پس از شیوع کرونا ، آموزش های مجازی و برخط را در تمامی واحد های این دانشگاه راه اندازی کرده اند . دانشجویان این دانشگاه مجاز به حذف کل ترم تحصیلی نبوده اما در صورت نیاز می توانند تا سقف 3 درس حذف و بدون پرداخت شهریه در ترم آتی مجدد واحد را اخذ کنند .

طبق گزارش های ارائه شده از روابط عمومی دانشگاه آزاد ، احتمالا امتحانات پایان ترم واحد های این دانشگاه به صورت حضوری برگزار خواهد شد . دانشگاه آزاد تا به الان مطابق با تقویم آموزشی تعیین شده نیسال دوم 98 -99 پیش رفته و نهایتا با کمی تاخیر ( 2 - 3 هفته ) امتحانات پایانی ترم جاری در این دانشگاه برگزار خواهد شد .

دانشجویان در دوره تعطیلی دانشگاه ها می توانند با ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد ، به سیستم اختصاصی دانشگاه خود دسترسی داشته باشند .


اگر پس از مطالعه مقاله زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های آزاد ، سوالی درباره امتحانات پایان ترم دانشگاه ها دارید ، جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .

وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با تدوین آیین نامه ای زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه غیرانتفاعی را نیز به واحد های مختلف ابلاغ کرده است . همچنین دانشجویان دانشگاه های دولتی می توانند با مطالعه مقاله زیر از زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم خود مطلع شوند .

سوالات متداول

1- امتحانات پایانی دانشگاه های آزاد به چه شیوه ای برگزار خواهد شد ؟

برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد تابع نظر مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد می باشد که شیوه های ممکن برای ارزشیابی پایان ترم این دانشگاه دانشگاه ها در این مقاله ارائه شده است .


2- امتحانات دانشگاه های آزاد در چه تاریخی برگزار می شود ؟  

همانطور که در این مقاله اشاره شده است ، امتحانات دانشگاه های آزاد در انتهای تقویم آموزشی تعیین شده از سوی دانشگاه ها برگزار می شود .


3- آیا امکان برگزاری حضوری امتحانات وجود دارد ؟

بله برخی از دانشگاه ها تصمیم بر برگزاری امتحانات حضوری دارند که در این مقاله توضیح داده شده است .

 

منبع : زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های آزاد 





:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: