زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی
نوشته شده توسط : sevda

معمولا امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی بر اساس تقویم آموزشی تعیین شده از سوی دانشگاه ها و به صورت حضوری انجام می شود . بدلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی دانشگاه های علوم پزشکی زمان و نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه های کشور نیز تغییر کرده است .


تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور انتهای هر ترم تحصیلی ، در بازه زمانی مشخص امتحانات پایان ترم دانشجویان مقاطع مختلف را برگزار می کنند . معمولا تقویم زمان برگزاری امتحانات واحد های ارائه شده هر مقطع و رشته ، از سوی واحد آموزش هر دانشگاه تعیین و به دانشجویان ابلاغ می شود .

با توجه به اینکه از اوایل نیمسال دوم تحصیلی سال 98 ، دانشگاه های علوم پزشکی بدلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند زمان برگزاری و هم چنین شیوه برگزاری امتحانات برای دانشجویان و واحد های مجری به صورت مبهم باقی مانده و تابع تصمیمات سنجش و پذیرش پزشکی و ستاد ملی مبارزه با کرونا می باشد . از این رو در ادامه این مقاله برای اطلاع رسانی به دانشجویان ، زمان و نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی را برای نیمسال 98 - 99 ارئه داده ایم .

زمان و نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه علوم پزشکی

دانشگاه های علوم پزشکی نیز مانند سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تعطیل شده و آموزش های مجازی را به دانشجویان ارائه می دهند . با اعلام رئیس سنجش و آموزش پزشکی مبنی بر بازگشایی دانشگاه های علوم پزشکی از 6 خرداد ماه ، محتمل است که آزمون های پایانی این دانشگاه ها نیز به صورت حضوری برگزار شود .

طبق سخنان رئیس سنجش و آموزش پزشکی تقویم آموزشی نیم سال دوم سال تحصیلی 98 - 99 در این دانشگاه ها تا پایان تیر ماه تمدید شده و امتحانات پایان ترم این دانشگاه ها نیز از پایان تیر ماه آغاز شده و تا نیمه مرداد ماه ادامه خواهد داشت .

 

در انتها خاطر نشان می شود که با توجه به شرایط حاکم و شیوع ویروس کرونا ، در صورت انتشار اطلاعیه در خصوص تغییر زمان و نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه های کشور ، این مقاله بروزرسانی شده و در کانال تلگرام دانشگاه های هیوا اطلاع رسانی خواهد شد .


اگر پس از مطالعه مقاله زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی ، سوالی درباره امتحانات پایان ترم دانشگاه ها دارید ، جواب آن را از طریق مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا جویا شوید . همچنین خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی هیوا پل ارتباطی مشاوران تحصیلی هیوا با شماست .

وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری نیز آیین نامه زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های دولتی را به واحد های سراسر کشور ابلاغ کرده است . هم چنین دانشجویان دانشگاه های ازاد می توانند با مطالعه مقاله زیر از زمان و نحوه برگزاری امتحانات واحد های این دانشگاه مطلع شوند .

سوالات متداول

1- امتحانات پایانی دانشگاه های علوم پزشکی به چه شیوه ای برگزار خواهد شد ؟

برگزاری امتحانات تابع نظر دانشگاه ها و سنجش و پذیرش پزشکی می باشد که شیوه های ممکن برای ارزشیابی پایان ترم دانشگاه ها در این مقاله ارائه شده است .

 


2- امتحانات دانشگاه های علوم پزشکی در چه تاریخی برگزار می شود ؟

همانطور که در این مقاله اشاره شده است ، امتحانات دانشگاه ها در انتهای تقویم آموزشی تعیین شده از سوی دانشگاه ها برگزار می شود .


3- آیا امکان برگزاری حضوری امتحانات وجود دارد ؟

بله برخی از دانشگاه ها تصمیم بر برگزاری امتحانات حضوری دارند که در این مقاله توضیح داده شده است .

منبع : زمان برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه های علوم پزشکی





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: