سایت فروش سهام عدالت
نوشته شده توسط : sevda

زمانی که امکان آزادسازی سهام عدالت و نقل و انتقال این سهام در بازار بورس موجود بود، دو راهکار پیش روی سهامداران قرار داشت . اول آنکه مشمولان سهام عدالت می توانستند بدون انجام هیچ اقدامی مانند سه سال گذشته سود خود را از شرکت های سرمایه گذاری استانی دریافت کنند و به اصطلاح روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام خود در پیش بگیرند .

گزینه دومی که در پیش روی سهامداران قرار داشت انتخاب روش مستقیم برای مدیریت سهام می باشد که در این روش سهام آزاد شده و قابلیت فروش در بازار بورس را پیدا می کند . برای انتخاب روش مستقیم که قدم اول برای فروش سهام عدالت محسوب می شود ، سایتی راه اندازی شده بود که سهامداران لازم بود تا به آن مراجعه کرده و مراحل آزادسازی را تا آخر طی کنند . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص مراحل و سایت فروش سهام عدالت پرداخته شده است .



مراحل فروش سهام عدالت

سهامداران برای آنکه مجوز فروش سهام های عدالت خود را پیدا کنند چند مرحله در پیش رو داشتند . اول آنکه باید از طریق سایت سامانه سهام عدالت به نشانی samanese.ir مراحل آزادسازی سهام عدالت خود را تا انتها تکمیل می کردند و روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب می کردند که در حال حاضر با توجه با پایان یافتن مهلت آزاد ساری سهام عدالت این امکان از این سایت برداشته شده است .

از آنجایی که سهام عدالت همانطور که از نام آن پیداست یک سبد سهامی است که از سهام 60 کارخانه و شرکت دولتی تشکیل شده است ، تنها محیطی که برای خرید و فروش آن می توان متصور شد ، بازار بورس و اوراق بهادار می باشد . بنابراین سهامداران متقاضی آزادسازی سهام عدالت ، لازم بود که قبل از هر اقدامی یک کد بورسی دریافت کنند .

اما کد بورسی را چگونه و از کجا می توان دریافت کرد ؟ مراحل دریافت کد بورسی هم مانند آزادسازی سهام ، به صورت اینترنتی انجام می شود . برای دریافت کد بورسی در قدم اول لازم است در سامانه سجام که به نوعی یک بانک اطلاعاتی محسوب می شود ثبت نام کرد . برای ثبت نام در سامانه فروش سهام عدالت باید به تمام اطلاعات شناسنامه ای ، ارتباطی و بانکی دسترسی داشت .

در قدم دوم باید از بین شرکت های کارگزاری موجود ابتدا یک شرکت کارگزاری انتخاب شود . بعد از انتخاب کارگزاری مورد نظر باید به سایت آن مراجعه کرده و مراحل ثبت نام را که تقریبا شبیه مراحل ثبت نام سامانه سجام می باشد تا انتها تکمیل کرد . کارگزاری ، فضایی را برای کاربران خود فراهم می کند که بتوانند در آن فضا به نقل و انتقال سهام مورد نظر خود به صورت آنلاین بپردازند .

 

 

سایت فروش سهام عدالت

بعد از طی کردن مراحلی که پیش تر اشاره کردیم لازم است در قدم آخر ، احراز هویت سامانه سجام و کارگزاری منتخب خود را انجام دهید . احراز هویت از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت انجام گرفته و برای انجام آن لازم است مدارکی را برای احراز هویت همراه خود داشته باشید . با انجام مراحل زیر می توانید لیست دفاتر خدمات پیشخوانی را که امکان انجام احراز هویت در آن ها وجود دارد به همراه آدرس و شماره تلفن بیابید .

 

1- عبارت سامانه سجام یا آدرس sejam.ir را در مرورگر خود جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .

 

 

2- بعد از ورود به صفحه اصلی گزینه لیست مراکز احراز هویت را که در یک کادر سبز رنگ قرار گرفته است از بین گزینه ها انتخاب کنید .

 

 

3- در این زمان یک صفحه برای شما به نمایش در می آید که بعد انتخاب استان ، شهر و نوع دفتر مورد نظرتان می توانید لیست مراکز را همراه آدرس و شماره تلفن آن مشاهده کنید .

 

 

بیشتر بخوانید: ثبت نام سامانه سجام

 

مراحل بعدی برای فروش سهام عدالت

بعد از انجام احراز هویت یک کد بورسی به شما تعلق می گیرد و با استفاده از آن می توانید در صفحه شخصی خود در کارگزاری به خرید و فروش سهام بپردازید . شرکت های کارگزاری متعددی در بازار بورس و اوراق بهادار مشغول فعالیت هستند که از نظر میزان ارائه خدمات با یکدیگر متفاوت می باشند .

می توان گفت که کارگزاری خوب به کارگزاری گفته می شود که در دسترس بوده و امکانات بیشتری در اختیار کاربران خود قرار می دهد . در ادامه لیست چند مورد از کارگزاری های مختلف را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید با بررسی و تامل یکی از آن ها را برای ثبت نام انتخاب کنید .

 

نام کارگزاری شماره ثبت در سازمان بورس نام کارگزاری شماره ثبت در سازمان بورس
آگاه 10693 بانک پاسارگاد 10654
آبان 10645 بانک تجارت 10656
مفید 10703 بانک آینده 10663
فارابی ( عمران ) 10734 بانک سامان 10710
مبین سرمایه 10705 بانک ملت 10629

 

در حال حاضر امکان احراز هویت سامانه سجام به صورت الکترونیکی و از طریق همین سامانه فراهم شده است . این مسئله فواید زیادی برای کاربران دارد از جمله آنکه از اتلاف وقت آن ها در صف انتظار دفاتر پیشخوان خدمات دولت جلوگیری می شود ، اما برای احراز هویت کارگزاری ها همچنان مراجعه حضوری  به دفاتر پیشخوان الزامی می باشد . در مقاله زیر مراحل و نحوه احراز هویت الکترونیکی سامانه سجام به طور کامل توضیح داده شده است .

 

در ادامه بخوانید: نحوه احراز هویت سجام

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت فروش سهام عدالت در کانال سرمایه گذاری عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سایت فروش سهام عدالت پاسخ دهند .

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ برای فراهم کردن امکان فروش سهام عدالت چه اقداماتی را باید انجام داد ؟

✔️ برای فراهم کردن امکان فروش سهام عدالت ابتدا لازم است از قبل در سامانه سهام عدالت در بازه زمانی که برای این کار مشخص شده بود ، مراحل آزادسازی را تکمیل کرده و سپس نسبت به دریافت کد بورسی اقدام به عمل آورد که توضیحات مفصل در خصوص آن در مقاله آمده است .

2- ✔️ برای دریافت کد بورسی چه مراحلی را باید طی کرد ؟

✔️ دریافت کد بورسی متضمن ثبت نام در سامانه سجام ، ثبت نام در یک کارگزاری و نهایتا انجام احراز هویت می باشد که به طور کامل در مقاله بررسی شده است .

3- ✔️ از طریق چه سایتی می توان سهام عدالت را به فروش رساند ؟

✔️ هر کدام از سهامداران بعد از طی کردن مراحل آزاد سازی و دریافت کد بورسی می توانند در صفحه شخصی خود در سایت کارگزاری که در آن ثبت نام به عمل آورده اند اقدام به فروش سهام خود نمایند که مراحل آن در مقاله توضیح داده شده است .

منبع : سایت فروش سهام عدالت





:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: