فروش صندوق دارا دوم
نوشته شده توسط : sevda

پس از استقبال سرمایه گذاران و فعالان بورس از صندوق دارا یکم دولت برای بار دوم به ارائه سهام خود در قالب ETF دولتی با عنوان صندوق دارا دوم پرداخت . این سهام ها از شرکت های دولتی پتروشیمی و پالایشی انتخاب شده اند که عبارتند از ( نمادهای شتران ، شپنا ، شبندر و شبریز ) و شامل 200 سهم به ارزش اولیه 5 میلیون تومان می باشد .

هدف از ارائه این صندوق توسط دولت رونق بخشیدن به بازار بورس ، وارد کردن اقشار ضعیف تر جامعه به این بازار و کسب درآمد از آن ، کاهش بیکاری و افزایش میزان درآمد افراد می باشد ، برای تحقق این هدف شرایط ویژه ای برای صندوق دارا دوم در نظر گرفته است که سبب مقرون بصرفه شدن آن و گرایش افراد برای خرید و فروش سهام این ETF دولتی می شود . در ادامه به ذکر ویژگی های صندوق دارا دوم و شرایط فروش آن اشاره خواهیم کرد .



ویژگی های صندوق دارا دوم

صندوق دارا دوم دارای ویژگی هایی می باشد که آن را از سایر صندوق های موجود در بازار بورس متفاوت ساخته است ، همچنین دولت برای جذابیت بیشتر این صندوق برای سرمایه گذاران و کمک و حمایت بیشتر از اقشار ضعیف جامعه که به تازگی وارد بورس شده اند مزیت های خاصی برای صندوق دارا دوم در نظر گرفته است که در ادامه به آن ها اشاره شده است :

 این صندوق شامل همه افراد در همه رده های سنی می شود و محدودیت سنی شامل  دارا دوم نمی شود 

 صندوق دارا دوم تنها مختص فعالیت در دارایی های ریالی می باشد و انجام سرمایه گذاری های خارجی برای آن مجاز نمی باشد .

 دولت برای سهام صندوق دارا دوم 30 درصد تخفیف در نظر گرفته است .

 پس از عرضه سهام دارا دوم به مدت یک ماه سهامداران حق انجام معامله بر روی این سهم را ندارند .

 زمان فعالیت صندوق سرمایه گذاری دارا دوم نامحدود می باشد .

 صندوق دارا دوم تنها شامل افراد با ملیت ایرانی می باشد و برای اتباع خارجی غیر مجاز می باشد . 

 حداکثر تعداد سهام قابل خرید از صندوق دارا دوم 200 سهم و تا سقف 5 میلیون تومان می باشد .

  افراد حقوقی مجاز به خرید سهام صندوق etf دارا دوم نمی باشند .

بیشتر بخوانید: خرید صندوق دارا دوم

 

 

شرایط فروش صندوق دارا دوم

همچون صندوق etf دارا یکم و سایر ETF های موجود در بازار بورس که دارای شرایط تعریف شده ای برای فروش هستند فروش صندوق دارا دوم نیز مبتنی بر شرایط و پروتکل های خاصی می باشد که در ادامه به بررسی این قوانین می پردازیم :

 معاملات سهام صندوق دارا دوم مشمول مالیات نیستند ، این معافیت مالیاتی با هدف کمک به اقشار ضعیف تر جامعه و تشویق آنها به خرید سهام این ETF دولتی می باشد .

 خریداران سهام صندوق دارا دوم پس از گذشت یک ماه از تاریخ پذیره نویسی این صندوق مجاز به خرید و فروش سهام این صندوق بوده و تا قبل از این زمان حق انجام معامله با این سهام را ندارند .

 برای فروش صندوق دارا دوم داشتن کد بورسی الزامی است ، بر خلاف خرید آن که با کد ملی از طریق مراجعه به بانک ها یا با استفاده از اپلیکیشن های موبایلی ممکن است فروش آن تنها با ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی مقدور می باشد .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فروش صندوق دارا دوم در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون فروش صندوق دارا دوم پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: ثبت نام سامانه سجام

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ویژگی های صندوق دارا دوم چیست ؟

✔️ این صندوق دارای ویژگی هایی می باشد که باعث متفاوت بودن آن با سایر etf های موجود در بازار بورس می باشد که در متن مقاله به ارائه این ویژگی ها پرداخته شده است 

2- ✔️ شرایط فروش صندوق دارا دوم به چه شکل می باشد ؟

✔️ دولت به منظور کمک به اقشار کم درآمد تر جامعه و تشویق آنها به خرید سهام صندوق دارا دوم شرایط فروش خاصی برای آن تعریف کرده که در متن مقاله به آنها اشاره شده است 

3- ✔️ زمان فروش سهام صندوق دارا دوم در چه تاریخی می باشد ؟

✔️ یک ماه پس از پایان تاریخ پذیره نویسی امکان فروش این سهام ایجاد می شود که در متن مقاله به جزئیات آن پرداخته شده است 

منبع : فروش صندوق دارا دوم 





:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: